Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 11. april 2014

Kyllinge gratin

Jeg har som barn altid været ret vild med gratin, men har egentlig ikke rigtig lavet det selv. Ved ikke helt hvorfor, så nu skulle det have et forsøg.
Jeg fandt en opskrift fra Fitnessnora (norsk blogger) og tog udgangspunkt i hendes opskrift.

Faktisk er det super enkelt og nem at lave og desuden sundt og mættende. Det er dejlig nem måde at få en masse grøntsager på kombineret med proteiner.

Kyllinge grating (ca til 3-4 pers)

  • 200 gr kylling (jeg lavede den nemme og købte noget der var stegt)
  • ½ hoved broccoli
  • ½ hoved blomkål
  • 1 rødløg
  • 1 fed hvidløg (fint hakket)
  • 4 dl mælk
  • 2 hele æg
  • 2 æggehvider
  • 1 stor boks hytteost (400 gr)
  • Krydderier (salt, peber, chili og oregano)
  • Ost til topping
1) Broccoli, blomkål, rødløg og hvidløg hakkes og ligges i et fad sammen med kyllinge stykker. Sættes i ovnen på lidt grill imens resten laves.

2) De 2 hele æg + 2 æggehvider piskes godt sammen og hytteost, mælk og krydderier tilsættes. Massen hældes over fadet med grøntsager og kylling fra ovnen. Til sidst lidt ost på toppen. Ind i ovnen igen ved 200 gr i ca 35 min.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar