Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 30. december 2014

Fyldte mad-muffins med kylling

Elsker almindeligt brød men bager det faktisk sjældent, da jeg har lidt svært ved at styre det. Det er lidt som med slik, jeg spiser gerne alt for meget og til jeg er ved at revne. Og for tiden er det ikke lige et hit, da jeg ikke kan rumme for meget mad i maven af gangen. Så bliver jeg mega mæt og føler jeg skal kaste op samt er helt skidt.

Så efter et par forsøgs gange er jeg nu ved at lære det :-)
Men jeg bagte den anden dag og tænkte at jeg ville prøve noget nyt - ikke kun alm boller, men nogle med noget fyld. Jeg overvejede pizza snegle, men kom mere over i muffins. Og hvorfor så ikke lave fyldte muffins.

Jeg fyldte dem med kylling og champion i en tomat/ostesovs (tomatsovs blandet med pikant smøreost light). Og det blev et hit. Eneste udfordring er at holde på så meget af fyldet i muffins som muligt.

Jeg lavede blot en almindelig gærdej (bruger aldrig opskrift her), men en blanding af vand, gær, groft mel, durums mel, æg, fromage frais (eller 5% cheasy creme fraise) og salt.

Efter dejen var lavet og hævet var fremgangs metoden følgende:
  1. En lille flad klat dej ligges i en muffin (se om du kan lave lidt høje kanter)
  2. Kyllinge fyldet ligges ovenpå
  3. En flad klat dej ligges ovenpå som låg på muffins
  4. Bages i ovnen i ca 20-25 min ved 200 gr.
  5. Done !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar