Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 23. juni 2015

Sund hjemmelavet koldskål

Det blev idag dagens aftensmad og så lavet på 5 min. Hjemmelavet koldskål var lige hvad jeg havde lyst til. Den hjemmelavede version smager så meget bedre end købe versionen, og så er den noget sundere. Flere proteiner og ingen sukker.

Den er ligeledes dejlig luftig og cremet - præcis som jeg husker den fra min bedstemor. Hun lavede den dog på flødeskum, som her er skiftet ud med sti-piskede æggehvider, for at få det luftig og let.

Hjemmelavet koldskål - sukkerfri
  • 50 gr past æggehvider (1 bære)
  • 1/2 stang vanilje
  • 1-2 ss Sukrin
  • 200 gr kærnemælk
  • 120 gr Fromaige frais el lign
Æggehvide piskes stive sammen med korn fra vaniljestang. Resten tilsættes og røres rundt. Hermed færdig og klar til servering. Jeg fik det med cornflakes på, for at holde det i den sunde ende (kammerjunker er jo blot småkager, og derved ikke særlig sunde, men smager da dejlige).

Nærings indhold i hele potionen (uden cornflakes):
154 kcal, 22 gr protein, 13 gr kulhydrater, 1 gr fedt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar