Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 7. juni 2015

Nem, sund og proteinrig tærte

Tærte er super lækkert og kan nemt laves sundt. En normal tærte kan nemlig godt have en forholdsvis usund bund, da den traditionelt er lavet på mel og smør.
Men hvis man lige er lidt kreativ, kan bunden nemt forvandles til et meget sundt alternativ, uden smør  og med ekstra proteiner.

Fyldet er jo kun op til ens fantasi, men jeg syntes kylling er vildt lækker i tærte og så er det jo altid godt at få nogle grøntsager med deri.

Broccoli er jo en super grøntsag og noget jeg har spist ufattelig meget af på mine konkurrence diæter. Den mætter godt, har masser af fibre og vitaminer , lav på kalorier og har generelt en masse sundhedsmæssige fordele for vores kroppe. Så derfor er der broccoli i min tærte. Ud over at jeg selvfølgelig godt kan lide broccoli :-)

Desuden laver jeg mine tærter med hytteost, da jeg syntes de bliver mere svampet og dermed lidt lækre. Og så er hytteost en super proteinkilde.

Tærte med kylling og broccoli

Bund:
2 hele æg
1 æggehvide
15 gr Havregryn (evt glutenfrit)
15 gr Hørfrø
2 tsk HUSK
20 gr Mel (mandelmel, kokosmel, durummel)
Krydderier

Fyld:
1 kyllinge bryst
1/2 hoved broccoli
1 rødløg

6 æggehvider
100-150 gr hytteost
Krydderier

Alt til bunden blandes/piskes sammen og hældes i en tærteform. Bages kort i ca 5-10 min. ved 200 gr imens fyldet gøres klar.
Broccoli, kylling og rødløg skæres i mindre stykker. Æggehvider, hytteost og krydderier blandes sammen og sættes til side.
Tærte bunden tages ud af ovnen og fyldet ligges deri. Æggehvide massen hældes over og tærten bages færdig ved 200 gr i ca 30 min, alt efter tærteformens størrelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar