Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 2. juni 2015

Hjemmelavet kokos mysli - sukkerfri

Det er ret nemt at lave sin egen mysli eller toppings til skyr/yoghurt og så kan man jo få det med lige
netop den smag man ønsker. Desuden er den som regel noget sundere, ved valg af gide enkle råvarer dertil.

Jeg lavede en potion på blot 10 min inkl forberedelse, så det er ret enkelt og hurtigt - selvfølgelig sukkerfri.

Sukkerfri kokos mysli
  • 2 ss Sukrin Gold
  • Ca 6 ss havregryn
  • 1 håndfuld groft hakket mandler
  • 1 ss kokosmel
  • 1 ss kokos flager
  • Lidt tørret bær (anvendte brombær)
Sukrin varmes/smeltes på panden - pas på det ikke brænder på. Efter få min med Sukrin på panden hældes alt andet med undtagelse af tørret bær på panden. Det ristes på panden i ca 5 min under omrøring. Den smeltede Sukrin begynder at binde sig til havregryn og gør at man får en dejlig knasende mysli/topping.

De tørrede bær blandes sammen med myslien og stilles til afkøling. Opbevares i lufttæt krukke eller lignende, så myslien forbliver dejlig knasende.

Da jeg anvender mysli som topping på min skyr, er der her til flere potioner.

Mysli færdig ristet på panden og klar til afkøling


Ingen kommentarer:

Send en kommentar