Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 25. juni 2015

Fit gravid - part 17 - staying active

Nu er det ved at være spændende og komme tæt på - kun 2 dage til termin. Begynder at glæde mig helt vildt men samtidig kan den snarlige fødsel også godt blive ret virkelig og skræmme en lidt. For her har jeg jo ingen kontrol og tæt på ingen ide om hvordan det kommer til at gå.

Men det jeg kan kontrollere i mellem tiden, er at holde mig aktiv. Eller kan kun delvis kontrollere det, idet mit lave blodtryk driller mig en del. Igår skulle jeg ned i fitness og træne, men måtte vente til op ad dagen, da jeg var for svimmel. Lidt frustrerende bare at ligge hjemme på ens sofa og ikke kunne gøre det store - det passer mig bestemt ikke.
Samme top, anden mave...
Billedet til venstre er mit første gravide billede, billedet til højre
kan være mit sidste, men tror det nu ikke....

Det samme gjorde sig gældende idag, hvor jeg havde besluttet at tage i svømmehallen. Tænkte at det måske var sidste gang jeg kom afsted til svømning inden fødsel. Men igen måtte jeg lige skubbe tidsplanen 2 timer pga svimmelhed.

Overvejede om jeg skulle droppe det helt, men den gravide krop har bare godt at blive rørt, selvom man ikke altid lige føler for det.
Og tænkte at jeg kommer jo til at ligge ned i vandet, hvilket evt kunne hjælpe på at være svimmel.

Så afsted med mig, alene denne gang desværre. Min gravide svømme makker er nemlig ikke gravid længere, da hun fødte i weekenden - snyd !

Men det gik rigtig godt idag - fik først svømmet 1000 m, derefter lille pause og så yderligere 500 m, så jeg er ret godt tilfreds.
Svømning er for mig ikke speciel hård træning, men bare super rart at føle mig lidt vægtløs i vandet. Straffen kommer så når man skal op af vandet igen. Ja her anvendes stigen, men f..k hvor er ens krop MEGA tungt at få op af vandet. Føltes som at have dykkerudstyr med lidt for mange bly lod i bæltet på sig. Men tænker lige et split sekund om man overhovedet kan komme op.... Det er næsten det hårdeste ved svømningen, at komme op af vandet igen.

Kan kun anbefale alle gravide at få dyrket lidt motion og derved holde sig aktiv - lidt er bedre end ingenting. Om det er fitness, svømning, cykling, gåtur eller lign er ligemeget. Bare det at holde sig igang betyder noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar