Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 14. juni 2015

Fit gravid - part 16 - Gravid og sundhed

This is me :-)
Hvis man ikke har prøvet at være gravid er det lidt svært at forklare, hvordan kroppen og ens sind ændre sig. Men man ændre sig lidt (ok meget ift kroppen, men det er jo også lidt imponerende, hvad der sker).

Var til barnedåb igår og fik dejlig mange komplimenter for min gravide krop, men også folk der igen mente, at det lignede jeg havde spist en badebold. Stor rund struttende mave. Og igen om jeg var sikker på kun en baby :-)

Jeg har prøvet det meste af min graviditet at leve sundt - både med træning og kost. Men begge dele har ændret sig lidt og det er jo naturligt nok. Kosten er blevet noget mere afslappet og dermed spiser jeg lidt af det hele, stadig med fokus på sundt.

Men man bliver bare lidt mere 'loose' med sine kost vaner og spiser flere ting, man normalt ikke ville spise.


Dagens morgenmad - og nej jeg spiser ikke for to, men det var til mig og kæresten.
Frugt, skyr med mysli, hjemmebagte boller med ost og kaffe - dejlig start på dagen
Her kan nævnes madvarer som brød, ost, mere brød, pasta, is, slik, chokolade osv. Tror brød nok er det jeg har skruet allermest op for ift før graviditet. Men jeg har det fint med det.
Jeg føler det er vigtigt at tænke over sin sundhed for det er jo ikke længere kun en selv der bliver påvirket. Og lidt er altså bedre end ingenting. Nogle dage orker man hverken træning eller madlavning, men bare at komme ud og gå en tur, og så måske købe en færdig salat - det er bestemt en bedre løsning end inaktivitet og junkfood.
Frokost på Marselis havn. Lækre salater kan faktisk købes i 7/11. Så blir det ikke nemmere.
Her med humus, kylling, rødbede og quinta.
Et af mine farvorit steder at spise ude - Cafe Stiften
Dejlig sunde salater til billige penge.

Jeg prøver stadig at vælge sundt når jeg er ude at spise eller når jeg laver mad herhjemme. For man tænker jo pludselig også over, at der er en baby, der får det man spiser. Og den skulle jo helst have noget ordentlig næring og nogle gode vitaminer og mineraler.

Så nu er jeg blot spændt på, hvordan både træning og kost kommer til at være på den anden side. For det er jo lige om lidt og håber at få min 'normale' krop tilbage igen.

Blåbær milkshake - lavet på isterninger, mælk, blåbær og lidt proteinpulver. Sundt og dejlig kold nydelse efter træning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar