Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 6. maj 2015

Sunde thai fiskefrikadeller

Fik lavet disse dejlige thai fiskefrikadeller den anden aften. Jeg har det lidt ambivalent med at købe den færdiglavede fiskefars i supermarkederne, for de indeholder en masse tilsætningsmidler halløj og ikke helt så meget fisk, som jeg godt kunne tænke mig.
Ikke at jeg ikke kunne finde på at købe det, men det er nu ret nemt at lave dem selv.

Jeg kan godt lide de får lidt spicy smag ala thai, og bruger følgende opskrift.



Thai fiskefrikadeller (til 2 pers)
  • 1 pakke frisk torsk (220 gr)
  • 1 æg
  • 1/2 revet squas
  • 1/2 fint hakket chili
  • 3 ss sur/sød chili sovs
  • Lidt revet ingefær
  • Salt/peber
  • Lidt mælk (1-2 ss)
  • Evt lidt HUSK eller andet mel til st binde dejen sammen (kan udelades)
Torsk og æg blendes sammen, hvorefter resten tilsættes. Lad farsen trække ca 5-10 min, imens panden varmes op med lidt olie. Farsen formes som frikadeller med en ske og steges på pandes. Der bliver til ca 6-8 frikadeller alt efter størrelse.

Det er virkelig nemt at lave den fars selv og så kan man jo selv styre smag og indhold.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar