Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 21. maj 2015

Hvad motiverer dig?

Jeg læste dette spørgsmål den anden dag og har tænkt lidt over det siden. Jeg tænker selvfølgelig motivation i forhold til træning og det at leve en sund livsstil.
Der er flere ting der motiverer mig og heldigvis for det. Hvis man intet havde der motiverede en, så var man jo nok stoppet med ens træning. Derfor er det super vigtigt at vide hvad der motiverer, når nu man rammer de hårde perioder - for det gør alle.

Jeg motiveres af...
  • Tanken om en sund krop
  • Andre personer
  • Mig selv 
Jeg elsker tanken om en sund og velfungerende krop og det et træne og leve sundt er for mig med til at få et bedre liv både fysisk men også mentalt. Der er så mange positive effekter ved træning og især også når man er gravid. Så hvorfor ikke bare gøre det?

Der er en del andre personer der motiverer mig. Jeg har ikke et som sådan idol jeg ser op til, men
flere personer jeg syntes er helt fantastiske og selvfølgelig også nogle af de aller bedste i fitness verdenen internationalt. En af dem er bla Erin Stern, som er fra USA og professionel figure atlet. At hun så "likede" 2 af mine billeder på Instagram gjorde mig da pavestolt og gav mig lige lidt ekstra motivation til træningen (ja ja jeg brugte et # hun havde fundet på, men alligevel).

Sidst men ikke mindst, så motiverer jeg mig selv. At udvikle sin egen krop, blive bedre, stærkere, tyndere, hurtigere eller hvad målet nu måtte være, så er det bare fedt at se sine egne resultater. Og ikke mindst mærke dem. Jeg har en stor grad af selvdisciplin når det kommer til træning og dropper sjældent en planlagt træning. Heller ikke her under graviditeten. Stadig træning 5 gange om ugen.
Og hvis man ikke kunne motivere sig selv, ville man så blive ved? Det tror jeg ikke. Motivation skal komme indefra, så kan man hjælpe den på vej af andre udefra kommende ting. Men den vigtigste for mig er helt klart den indre motivation.

Hvad motiverer dig? Tænk over det....

Selvom jeg har taget nogle kilo på, så føler jeg mig sund og stærk af en gravid at være. Jeg holder fast i min træning, selvom det ikke altid er nemt eller lige sjovt. Men er sikker på det hjælper mig i det lange løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar