Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 25. juli 2015

Protein muffins med blåbær

Dette er en genganger og en suveræn hitter hos mig. De er så nemme at lave og smager fantastisk. Og så er de fyldt med proteiner.
Noget jeg pt ikke altid får for meget af.

Det er lidt svært, når man har dage hvor ens bebs kun vil sove op af en eller måske slet ikke sove andet end maks 1/2 af gangen. For ikke at nævne ammes og skiftes i et væk. Så når man ikke meget.

Men idag skulle det være. Så endelig fik jeg ham til at sove, alene... Og så var det med at få gang i køkkenet. For man ved aldrig, hvor lang tid man har til sig selv igen.
Derudover har jeg været uden ovn, komfur og micro ovn i en uge. Så er man altså lidt presset mht at lave mad og bage. Så da jeg endelig fik en sprit ny ovn igår, var det første jeg måtte bage her til morgen protein muffins.
Ovnen skal vel indvies på den bedst tænkelige måde :-)

Protein muffins med blåbær (ca 12 stk)
  • 8 æggehvider
  • 1 æble
  • 1 banan
  • 40 gr havregryn
  • 40 gr proteinpulver (vælg selv smag, jordbær, vanilje eller lign)
  • Evt lidt rosiner (kan droppes)
  • Friske blåbær (ca 4 stk pr muffin)
Det hele blendes godt med undtagelse af blåbær. Herefter hældes massen ned i forme og ca 4 stk blåbær ligges i hver muffin.
Bages i ovnen ved 200 gr i ca 20 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar