Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 22. juli 2015

Diæt/Kost på barsel

Der er dage, hvor bebs bare kun vil sove op ad mor..
Og så blir det svært at få lavet noget.. selv mad...
Når man ammer sit barn, må man ikke gå på diæt. Det er vigtigt at sørge for at få nok at spise og drikke, så der er mælk nok til bebs med gode næringsstoffer.
Men det kan være svært blot at spise sundt og varieret, på barsel. Især i starten af ens barsel, hvor bebs ingen søvn rytme har og derfor ved man aldrig hvornår man kan spise og i hvor lang tid.

Det skaber lidt udfordringer for mig, da jeg gerne vil leve sundt. Oven i dette, så har jeg pt en ovn og et komfur jeg ikke kan få til at virke (teknikker er dog tilkaldt). Og ja hvad skal man så finde på af sund mad???
Ville jo så gerne igang med at bage lidt, men det må vente.

Frokosten igår.
Protein bolle med hamberryg, cheasy ost og gulerødder ved siden af.
Total uopfindsomt, men hurtigt og nemt.

Jeg prøver dog 80% af tiden at spise fornuftigt, men der kommer også lidt guf og søde sager indenbords. De frister altså noget mere, når man er træt og til tider lidt for sulten.

Igår var ingen undtagelse. Var i Ikea og handle og efter at have spist i restauranten (ja total familie agtigt), så kom vi til kassen med vores varer. Der løber man jo direkte ind i is, slik, kager mm.
Og der var bland selv slik. Det var godt nok kun til kæresten (bildte jeg mig selv ind), men pludselig stod jeg med 500 gr slik og min mund fyldt godt op.

Nå men op på hesten igen idag, og så prøver vi lige forfra med at spise sundt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar