Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 21. april 2015

Sund fyldt pandekage - aftensmad på 10 min

Pandekager behøves ikke kun være forbeholdt morgenmad eller i en sød version. De kan nemt
anvendes til aftensmad og har jo den super fordel, at de er kaloriefattige og høje på protein.
Det lyder måske besværligt at lave sin egen mad pandekage, men det er ret nemt og hurtigt. Jeg fik lavet aftensmad på 10 min - det er da perfekt når det ligeledes er sundt.

Jeg fik netop fyldt pandekage til aftensmad og det tog ingen tid at lave, samt smagte fantastisk.

Mad pandekage (1 pers):
  • 4 æggehvider
  • 1 tsk HUSK (eller lidt mel)
  • 1 ss hørfrø eller andre kerner (kan droppes)
  • Krydderier
Det hele piskes sammen og hældes på en varm pande. Jeg tilsatte lidt fedtfattigt chili spegepølse til dejen, som giver en dejlig smag. Vendes når massen ikke længere er flydende (ca efter et par min) og blusset slukkes (steges færdig et til to minutter).

Fyld:
  • Salat 
  • Agurk
  • Avokado
  • Fedtfattig ost (cheasy skæreost anvender jeg altid)
  • Ketchup + sennep
Ost ligges på den varme pandekage efterfulgt af fyldet. Skær agurk og avokado ud i tunge skiver og fyld op med salat blade. 
Nydes med god samvittighed med gode proteiner, gode fedtkilder samt et meget lavt indhold af kulhydrater.


2 kommentarer:

  1. Fantastisk pandekage ( og nem at vende )... Takker :)

    SvarSlet
  2. Selv tak. Dejligt du kan bruge opskriften :-)

    SvarSlet