Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 31. marts 2015

Sund panna cotta - kun 85 kcal

Denne opskrift er super let at lave og så er den sund. Ingen fløde eller sukker er tilsat. Opskriften er med kraftig inspiration fra Linda, og kan laves på 5 min. Den er stadig lækker og sød som en almindelig dessert, men kan nydes med god samvittighed.

Sund panna cotta (2 potioner)
  • 2 dl mælk
  • 1 stang vanilje
  • 3-4 tsk sukrin gold (eller anden sødevare)
  • 150 gr fromage frais
  • 2,5 blade husplads
  • Sukkerfri marmelade til topping (jeg anvendte hindbær)
1. Husplads ligges i koldt vand, for at blødgøres (tager et par min).
2. Korn fra vaniljestang skrabes fri og ligges sammen med stangen i en skål med mælk og sukrin. Varmes i microovnen i ca 1 min, så mælken er varm. Alternativt varmes det i en gryde.
3. Det bløde husplads røres ned i den varme mælk, så det smelter. Rør godt rundt i mælken, så huspladsen er rørt helt ud.
4. Fromage frais røres ud i mælken og smag til.
5. Hældes op i glas og sættes på køl i min 1 time (eller natten over)
6. Sukkerfri marmelade ligges på toppen og serveres.

MACRO pr potion: 85 kcal, 9 gr protein, 10 gr kulhydrat, 0 gr fedt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar