Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 10. marts 2015

Nem sund aftensmad på 10 min

Jeg er fan af nem, hurtig og sund aftensmad i hverdagen og føler især her under graviditeten at jo nemmere det er at lave jo bedre.
Gider ikke stå i køkkenet og bruge lang tid på madlavning, så mister jeg helt lysten.
Dagens aftensmad - masser af grøntsager med oksekøds-
frikadeller samt palæo brød
Så det kræver lidt planlægning, for ikke at falde i de usunde alternativer eller bruge alt for mange penge på take away. Idag blev det til en lækker salat med hytteost, græske frikadeller og palæo brød.

Fik nemlig bagt palæo brød i weekenden og det er super at have til hverdagen, for ikke at komme til at spise for meget hvidt brød, samt have noget der mætter. Jeg brugte denne opskrift: Palæo brød

De græske frikadeller havde jeg liggende i fryseren, så de skulle blot varmes - nemmere bliver det ikke.


Det samme gjorde sig gældende´den anden dag, hvor jeg lavede chili con carne. Laver ofte en stor potion kød, og fryser mindre potioner ned de hverdage, hvor det gerne må gå lidt stærkt. Til min chilli con carne har jeg iceberg salat eller hvidkål som tilbehør istedet for ris.

Herved får man færre kalorier og flere grøntsager :-)

Det er virkelig rart, at kunne lave sund mad på 10 min.
Stor potion chilli con carne, så der er til flere dage
Fandt desuden dette billede den anden dag og syntes det var lidt sjovt at sammenligne sit foster med grøntsager - måske meget passende for mig.

Men jeg har mig så åbenbart et blomkål i maven pt :-)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar