Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 27. marts 2015

Fit graviditet - part 10 - kontrol

Jep det er mig... har lyst til at spise en hel
masse, men føler jeg holder en ok kontrol
Jeg er i 3. Trimester og har idag præcis 3 måneder til termin. Begynder at glæde mig og føle at det kommer tættere på. Det er da mega spændende og ved jo ikke hvad køn det bliver - bevidst valgt.

Jeg føler også at jeg hat fået lidt nemmere ved at acceptere min øget vægt, som jeg har kæmpet lidt med mentalt. Ikke at jeg er tilfreds eller det er fuldt accepteret, men jeg er nok bare blevet lidt mere afklaret med det.
Jeg havde troet, at når jeg engang ville blive gravid ville jeg være hende den fitte og spise sundt som altid. Men har fundet ud af at man kan ikke helt styre og kontrollere alt under en graviditet. Og en graviditet er bare forskellig fra person til person. Så der er givet lidt slip på nogle kanter.

Men jeg føler dog at jeg bevarer en vis form for kontrol, både med træning og kost. Fik kommentarer på jobbet, at Lene du er jo bare begyndt at spise normalt... Det var kommentaren ovenpå at jeg spiste en skive brød med ost til morgenmad på jobbet. Og det er nok rigtigt.
Jeg spiser jo generelt ikke specielt usundt, men nok mere normalt, hvis man kan sige det. Knap så fitness fanatisk.

Kontrol er der ligeledes behov for at være på nogle fødevarer og drikkevarer. Man må desværre ikke få alt som gravid. Har ikke været fanatisk men holdt mig fra rødt kød og begrænset indtaget af
Det kunne være mig, men nej "snyder" ikke
rovfisk. Derudover drikker jeg ikke mere end 2 kopper kaffe om dagen, selvom jeg har lyst til langt over det dobbelte.
Især når man har sovet alt for lidt, som jeg har gjort de sidste mange måneder. Søvn er allerede en mangelvare.

Træningen føler jeg egentlig også er under kontrol, uden at det skal lyde negativt. Jeg træner stadig ca 5 gange om ugen og er bare glad for at holde min krop igang. Jeg er træt hver gang jeg kører mod trænings centeret, men ved det vil gavne mig på sigt. Og kan mærke det hjælper på ikke at få ondt i ryggen.

Så ja jeg føler mig egentlig i kontrol lige med undtagelse af vægtøgningen :-) og glæder mig til at hilse på den lille ballade mager der sparker løs i min mave.

Min veninde tog dette billede til træning - kan egentlig ikke så godt lide billeder af mig selv længere, da jeg føler jeg ser tyk ud. Hun mente at vi satte fødslen igang med alt det vægt træning :-)
Tilføj billedtekst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar