Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 16. februar 2015

Sunde kalorie fattige fastalavnsboller

Jeg har nok spist lidt for mange fastalavsboller denne sæson end hvad sundt er. Derfor tænkte jeg at jeg måtte prøve at lave en sund version. Bare for at prøve at rode lidt bod på alle dem der allerede er blevet spist.

Og det kan lade sig gøre at lave dem i en sund version. De er virkelige kaloriefattige, da selve bollen indeholder meget få kalorier. Og fyldet/cremen er høj på protein og lav på fedt og kulhydrater.
Jeg ville blot ønske jeg havde lavet dem lidt før, så jeg måske kunne have spist lidt flere af de sunde og lidt færre af de usunde fra bageren.

Bollerne lavede jeg som low carb sunde "puf boller" (tidligere opskrift på min blog) og fyldte/smurte dem derefter med creme. Denne gang blev det til chokolade creme, men man kunne sagtens have lavet dem med vanilje smag.

Low carb "puf bolle"
Søde puf boller -  bagt som over og underbolle.

  • 4 æggehvider
  • 1 helt æg
  • 3 ss sukrin
  • 1/2 - 1 revet æble
  • 15 gr mandelmel 
  • 30 gr vanilje protein pulver
  • Lidt HUSK
  • Lidt vand
Æggehvider piskes stive sammen med sukrin. Resten blandes sammen og tilsættes forsigtigt i massen. Med en ske "formes" boller på en bageplade (jeg laver dem flade og bager derved en under og overbolle hver for sig). Bages ved 180 gr i 15 min.

Creme fyld
  • Fromage frais
  • Chokolade proteinpulver
  • Evt lidt kakao og sukrin (smag til)
En underbolle smøres med et lag chokoladefyld og overbollen ligges på. Hermed færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar