Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 8. februar 2015

Cuba Update part 2 - At rejse som gravid

 
Pina colada i lange baner...
Generelt syntes jeg ikke det har været noget problem at rejse som gravid. Eneste tidspunkt hvor jeg nok var lidt ekstra udfordret var i flyet. Det er altså lang tid at sidde på et flysæde i 10 timer, når bagdelen allerede begynder at klage efter en time.
Så jeg var lidt presset.

Men på Cuba var folk super søde og smilte mega meget når de så min mave. Det var mest kommentaren, som tidligere nævnt, om jeg havde en eller to i maven. Så ja maven er vokset og jeg er blevet lidt tyk.
Burger mad på stranden...
Hvorfor ikke...
Men jeg fik da alligevel trænet lidt på ferien. Den første uge lavede jeg absolut intet, da en tidsforskel på 6 timer, lige var noget kroppen skulke vende sig til. Så følte mig ret træt og ude af stand til at træne. Jeg kan til tider også godt mærke at kroppen er lidt mere træt end normalt, og man prøver jo at passe lidt mere på.

Men til gengæld fik jeg kørt masser af hvidt brød ned. De havde ikke skyggen af groft brød, men
Det her var vist en af de bedre morgenmads tallerkner
med mere frugt end brød :-)
hvem kan sige nej til en nybagt hvid bolle, omelet og lækker frugt til morgenmad. Det blev en sikker vinder hver dag.

Jeg så heller ikke noget fitness center den første uge. Der skal nok have været et eller andet i Havana, men havde ikke lige energien.

Så kom vi sydpå til Trinidad og efter at have fået et af de mest lækre måltider, blev jeg syg - typisk. Solen var endelig kommet frem (vejret var ikke helt super i Havana). Vi fik et overflod af hummer den aften. Mere hummer end vi begge kunne spise og det smagte fantastisk.

Desværre betød det en hel dag i sengen efterfølgende. Så heller ingen træning her!

Glad og mæt af alt for meget hummer, inden det gik galt..
 
Vi sluttede af på ren badeferie i Varadero, hvor jeg endelig fik taget hul på lidt træning. Var ellers ved at tro, at det træningstøj i kufferten aldrig ville blive luftet. Men fik både løbet (meget langsomt er tempoet desværre blevet), spillet tennis og styrketrænet.

Hotellets fitness center var ikke noget at råbe hurra for, men der var da lidt at lege med og nok til at smadre mine ben totalt.

Jep mig uden filter og i bikini som gravid.
Lidt grænseoverskridende at se sig selv og den
balle der hænger ud af trussen :-)
Jeg så dagen inden et billede af mig bagfra i bikini og det var ikke lige hvad jeg havde forventet. Ja maven er tyk og stor, men det er ikke det eneste der er vokset. Så de der baller måtte der gøres noget ved. Ned i fitness og i gang med at squatte.
Jeg kunne ikke lige helt finde ud af vægtskiverne og stangens vægt, så den fik vist lidt rigeligt i squat.
Og med en stor russer der stod og kiggede, skulle jeg nok vise ham, at kvinder kan også træne (hans kæreste lavede kun Jane Fonda øvelser).

Håndvægte var der også kun i den tunge klasse så Working lounges blev ligeledes med lidt ekstra vægt. Da jeg gik ud fra fitness kunne mine ben næsten ikke bære mig. De var helt færdige og i kan nok gætte hvordan de havde det de efterfølgende dage.... Helt forfærdelig smadret.

Ud over det så var Varadero dejlig afslappende og igen masser af mad, da vi havde all inclusive. Tror aldrig jeg har drukket så mange pina colada (uden rom) før. Og frokost blev gerne en burger på stranden. Jep der blev nydt lidt af det hele. Der er jo en grund til de baller fylder lidt mere :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar