Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 11. februar 2015

Fit graviditet - part 6 - gumpe tung

Tyk og klar til løb - uge 21
Syntes stille og roligt jeg bevæger mig ind i en ny fase - den tunge. Jeg kan mærke at jeg bliver tungere og ikke kan alt som jeg plejer. Jeg er godt nok over halvvejs i graviditeten, men havde satset på, at den tunge fase ville ramme noget senere (som aldrig eller blot den sidste måned :-) ).
Det er jo både fascinerende hvordan kroppen udvikler sig, men også frustrerende.

Idag var jeg ude at løbe, men uden overskud og energi. Det er ikke fordi jeg er presset på pulsen eller er helt smadret bagefter, jeg er bare tung. Jeg føler mig så tung at jeg har lyst til at gå, men dælme nej. Nogle tænker måske er det nu klogt at løbe og skal man ikke passe på....
Jo man skal lytte til sin krop, men motion under graviditet er bare sundt på flere fronter. Du holder kroppen igang og mindsker evt kompleksiteter ved fødsel. Ud over alle de mange fordele der generelt er ved at motionere (vægt kontrol, sygdomme nedbringelse ect) så er det ligeledes godt for barnet.

Fik af vide til sidste scanning, at det kunne have en positiv effekt på barnet med blandt andet fremtidig motorik. Så hvis man har det godt, kan jeg ikke se, hvorfor man skulle stoppe med at motionere. Og jeg tror ikke jeg kan lade være.

Men tilbage igen til den tunge krop. For en måned siden følte jeg mig indimellem flyvende til løb og  træning, selvom tempoet var sat lidt ned. Nu føles jeg bare som en gumpe tung klump, det prøver at flytte fødderne. Jeg ser det for mig som at løbe i slowmotion og en af dem
Det langsomste jeg nogensinde har løbet
hvor man tænker, så løb da lidt hurtigere så du får mere ud af det. Men det er som om der er lidt mere pres på kroppen nu.

Jeg kan til tider føle at min mave er ved at sprænges, den vil bare gerne være større - og jo tak den er rigelig stor i forvejen. Det er svært at forklare, men som om man har spist mega meget mad og det bare ikke kan være i maven. Men det har jeg bare ikke (spiser gerne, men overspiser ikke).
Tilføj billedtekst

Så jeg er lidt nervøs for hvad den kommende tid vil bringe, da jeg fornemmer løb blandt andet ikke er noget jeg kan blive ved med ret lang tid igen. Men så er det jo godt jeg har mit elskede fitness center. No need to stop the beat !

For der er jo ingen grund til at blive mere tyk end højst nødvendigt (fastelavns boller er nemlig allerede blevet en hitter at spise).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar