Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 20. februar 2015

Pakkepost med Quest barer

Jeg har efterhånden fået spist mig igennem ret mange proteinbarer. Har slet ikke tal eller styr på det, men har været ret glad for proteinbarer i mange år. Udbuddet er kun blevet større gennem årene. Men for mig handler det om 3 ting:

- protein indhold
- kalorie indhold
- smag/konsistens

Det er nemt at finde nogle med et højt protein indhold og egentlig er der også en hel del der smager godt. Men når de to ting skal kombineres med et samlet kalorie indhold, er der ofte udfordringer. Rigtig mange proteinbarer har vildt mange kalorier i sig og er mere skik end egentlig protein tilskud.
De kan ligeledes være fyldt med sukker og derfor ikke specielt sunde.

Dagens pakkepost
1 kasse Questbarer, 2 Smores Quest barer
og 3 Funnbarer (protein karameller)
Når de så bevæger sig ned i kalorier, mister de nogle gange den gode lækre smag og konsistens. Men det gør Quest barer ikke. Jeg er og bliver fan. Der er lavet mange look a like på Quest barer efterfølgende, men det er altså ikke det samme.

Ja de er lidt dyre men for mig er det også vigtigt at spise noget ordentligt, når man nyder en proteinbar og ikke bare en kaloriebombe.

Jeg elsker deres chunks, som de kalder dem. Store dejlige "chokolade" stykker. Og så opfylder de mine 3 ovenstående krav. Der er som regel under 200 kcal pr bar og med 20 gr protein.

Til gengæld er jeg blevet mega skuffet over Quest chips, som jeg simpelthen syntes smager dårligt. Jeg smed faktisk resten af en pose ud. Fatter ikke de ikke har kunnet lave noget bedre.
De bør efter min mening holde sig til de suveræne barer.

Da det efterhånden er ved at være længe siden jeg sidst har bestilt Quest barer, så har jeg glædet mig til dagens pakke. Ikke mindst for at få lageret fyldt op igen, men også for at skulle smage en ny Quest variant: Smores.
Glæder mig helt vildt til at prøve den og kan næsten kun blive skuffet. Jeg fik ligeledes bestilt noget helt nyt - proteinbar som karameller. Det måtte jeg simpelthen have :-) Men må hellere lige få spist lidt ordentlig aftensmad inden.


1 kommentar:

  1. Questbarene er generælt overvurdert. Spist alle barer som finnes.

    SvarSlet