Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 23. februar 2015

Sund aftensmad: Fyldte peperfrugter med salat

Simpel og enkelt samt lav på kalorier og høj på protein. Det er fyldte peberfrugter med salat som
tilbehør. Og ja det er mættende, det er blot et spørgsmål om hvad du fylder i dine peberfrugter samt hvad salaten består af.
De er lette at lave og super lækre. Og så er denne ret uden de traditionelle kulhydrater, da der hverken er brød, ris eller pasta i retten.

Fyldte peberfrugter (2 pers)
  • 2 store peberfrugter
  • 1 kyllinge bryst ( den nemme løsning er at købe dem færdigstegte)
  • 4 æg (evt 2 æggehvider og 2 hele æg)
  • Krydderier
  • Fedtfattig ost
  • Fedtfattig spegepølse (kan droppes)
Peberfrugter skæres over i to og ligges på bageplade. Æg, krydderier og kylling blandes sammen. Fyldet hældes i de 4 halve peberfrugter og toppes med ost og evt spegepølse.
Bages i ovnen i ca 1/2 time ved 200 gr.

Serveres med en god salat. Jeg blander ofte gulerødder i mine salater for at mætte, men ellers er det blot op til fantasien, hvad salaten består af.
Fyldt peberfrugt med frisk salat
Desserten blev idag til protein muffins med blåbær. De er så nemme at lave og super at have med i madpakken som et lækkert mellem måltid.
Jeg brugte denne opskrift, droppede rosinerne og tilføjede blåbær i mine muffins: muffins opskrift

Så har jeg både en lækker dessert her til aften, samt lækre muffins at tage med på jobbet, som sundt og proteinrigt mellem måltid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar