Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 20. oktober 2011

Sunde muffins

Endnu en dejlig træning er overstået og stadig med fornyet energi. Meeen kan se og mærke på min krop at jeg skal til at passe på men hvad jeg spiser.. Det går alt for stærkt den forkerte vej. Og alle de proteinbarer jeg har købt er svære at styre - de smager jo fantastisk.. Men nu må jeg lige få det link mellem mit hoved og mave til at være tilstede igen...
Fik lavet dejlig aftensmad: oksekød på panden med sorte linser og friske grønne bønner... Og så lige lidt ost på toppen. Jeg er total cheese lover :)

Men nu står den på protein muffins - de smager dejligt.
Jeg prøvede mig lidt frem og kom til følgende opskrift (prøvede at sparre på kulhydraterne)
  • 1 scoop chokolade proteinpulver
  • 2 spsk skyr (ca 80 gr)
  • 1 spsk sukrin
  • 1 spsk kakao pulver
  • 3 æggehvider
  • ½ tsk bagepulver
  • kanel
Det hele blandes og hældes i forme. Bages i ovnen på ca 200 gr i ca 20 min. Der blev til 5 muffins.

Kcal i hele potionen: 270 (pr muffin 54 kcal)
Protein: 40 (pr muffin 8)
Kulhydrat: 8 (pr muffin 2)
Fedt: 2 (pr muffin 0,4)

Der kan evt tilføjes lidt hakkede mandler og/eller most banan.


Lidt video fra DM... Drømmer mig tilbage til min helt flade mave - det var nu en dejlig fornemmelse at være helt fit og ville ønske jeg kunne være sådan til daglig, men med energi overskud - dette er desværre to ting der ikke hænger sammen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar