Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 21. juli 2011

Pandekager...mums

Så har jeg fået bikset en diæt pandekage sammen, som smager dejligt og er super nem at lave...

200 gr æggehvider (ca 6 æg uden blommer)
10 gr proteinpulver (jeg anvender vanilje smag, men alt kan anvendes)
lidt klid/loppefrø skaller eller lign
lidt sukrin
kanel og evt vaniljekorn

Det hele piskes kort i hånden og hældes på en varm pande. Pandekagen vendes når den begynder at boble lidt og ikke længere er flydende. Når den begynder at hæve godt op er den færdig og klar til at spise.
Der kan evt blive til 3 pandekager, alt efter hvor store man vil have dem. I hele potionen er der kun 140 kcal og ca 25 gr protein. Pandekagen kan evt spises med lidt frugt.

Fik også eksperimenteret lidt mere med min chokolade/banan dessert, hvor jeg kom lidt mindre vand i, hvilket fik desserten til at minde om en is dessert. Total lækkert :)

For mig handler det netop om at finde alternativer til mad, når man er på diæt.  Når jeg kan finde opskrifter som disse, gør det diæt perioden meget nemmere, da jeg ikke længes efter alt mulig andet spændende mad på samme måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar