Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 2. januar 2016

Proteinbarer i supermarkedet

Det er fedt at det nu er ved at være normalt for de fleste supermakeder i Danmark at sælge proteinbarer. Dette var ikke tilfældet for nogle år tilbage. Man kunne måske finde en enkelt og typisk en Maxim, som var en bar med utrolig højt kalorie indhold og mere slik end proteinbar.

Men nu er der kommet meget mere at vælge imellem og Maxim er faktisk også kommet på banen med en noget bedre bar mht proteiner og lav på kalorier.
For man skal se sig for, med det større udbud. Nogle af barerne er nogle værre kalorie bomber og fyldt med sukker. Og det er jo bestemt ikke meningen med en proteinbar. Det er for mig at få noget lækkert med proteiner uden det skal være for usundt.

Nå men jeg er faktisk blevet lidt begejstret for den nye Maxim bar, som klart kan anbefales. Koster
kun 15 kr i Netto eller Føtex. Der er 178 kcal pr bar og 20 gr protein, og så smager den bare super dejlig med chokolade crisp.
Derudover køber jeg også ofte Nupo baren, den er lidt højere på kalorier, men smager ligeledes super godt. Især hvis man er til mint chokolade. Og så kun til 10 kr i Netto.

Men kig dig for mht kalorie indhold. En bar skal helst ikke kommer meget over 200 kcal og helst have ca 20 gr protein for at jeg syntes det er ok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar