Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 4. januar 2012

Up and down

Motivationen kører lidt op og ned for mig i tiden - jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg kan mærke jeg ikke er lige træningsmotiveret hver dag. Ikke alt jeg normalt hver eneste dag syntes træning er det mest fantastiske, men føler nok at jeg for tiden er mere demotiveret end normalt.

Som altid går jeg straks igang med at analysere hvorfor. Men jeg har ikke umiddelbart svaret - måske der ligger noget i at have haft et mål med min træning de sidste 4 år, hvor jeg har ville træne op til DM. Nu ved jeg ikke hvad jeg vil, hvilket gør at jeg til tider flakker lidt rundt og træner lidt her og der.
Jeg får skam trænet, for hvis jeg selv skal sige det, så er jeg ret dog til at komme afsted, selvom jeg ikke har lyst.
Jeg træner altid direkte efter arbejde, og kunsten for mig er ikke at overveje om jeg vil eller ej, men beslutte mig på forhånd, at det skal jeg. Det virker for mig, idet jeg altid kommer afsted, og langt de fleste gange finder jeg motivationen under træningen. Så ingen dårlige undskyldninger, jeg giver mig simpelhen ikke muligheden for ikke at træne selvom jeg måske ikke lige har lyst.

Jeg overvejer nogle gang om jeg burde holde en lille pause fra træning, ex en uge, men jeg ender altid med ikke at kunne overholde det. For når jeg ikke har været afsted til træning, vender både lysten og den dårlige samvittighed tilbage med det samme.

Så selvom motivationen er lav pt, så træner jeg skam på fuld drøn - jeg savner nok blot at have lidt mere optur over min træning end jeg har pt - håber den snart indfinder sig igen....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar