Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 28. januar 2012

Sukkeramok... óg ny kageopskrift

Nu kører det ellers lige godt med træningen, men hvad hjælper det når man så går helt amok en fredag aften med slik og chokolade....?
Ja jeg er ikke 100% standhaftig og falder i nogle gange, og når jeg så endelig gør det, er det ALL IN !
Jeg er ikke klar over, hvor meget jeg fik spist ud over at maven var stærkt presset og kroppen havde det ikke godt. Jeg var ikke den eneste der gik amok, så vi sad nogle stykker bagefter og ynkede over koldsved, sved på overlæben, mavekrampe mm. Ja vi slugte nærmest det slik uden at nyde det. Vi fik både blandet slik, droninge mandler (stor pose.. mums), mini brazil, flødeboller og marabou chokolade. Det var ligefør flødebollerne var spist inden vi kom hjem fra Netto.. Jeg kan slet ikke modstå flødeboller.. Måske jeg skal til at have gang i de sunde hjemmelavede flødeboller igen...

Det var dejligt og havde nok lige brug for at gå amok, når nu jeg sjældent kaster mig over søde sager. Men skal det være så skal det være.

2 timers træning er nu også veloverstået og glæder mig allerede til træning igen imorgen.

Når nu jeg sidder med lidt dårlig samvittighed i kroppen over sukker indtaget fra igår, ja så går turen som regel til det kreative køkken. Jeg fik en spg igår ang min yndlingskage. Egentlig er jeg ikke den store kagespiser, men fra da jeg var lille har drømmekage altid været min favorit. Så her kommer den i en kalorielet version:

Drømmekage:
2 hele æg
1 æggehvide
1 ss skyr el lign
30g mandelmel
20g proteinpulver (chokolade)
1 toppet ss kakao
1/2 ss peanutbutter
2-3 ss sukrinmelis
nogle dråber Stevia Vanilla Cream (evt vaniljeessens)
lidt salt

Dej:
De 2 æggeblommer røres sammen med skyr, sukrinmelis og peanutbutter. Mandelmel, proteinpulver, kakao og salt blandes efterfølgende i ti en klisteret masse.
Æggehvider piskes stive og Stevia dryppes i den hvide masse. Forsigtigt tages lidt af hviderne og blandes med den brune klistrede masse. Resten af æggehviderne blades i.

Det hele hælde i en form og bages i ovnen ved 170 grader i ca 15-20 min

Topping:
1 ss kakao
1-2 ss sukrin melis
1-2 ss kokos
nogle dråber vand
Det hele røres sammen og smøres på toppen af kagen - enjoy!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar