Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 26. januar 2012

Hurtig, nem, sund frokost

Når jeg laver mad, så har jeg som regel følgende kriterier:
  1. Sundt
  2. Nemt at lave
  3. Højt proteinindhold
  4. Mættende
Med disse 4 grundregler fik jeg lavet følgende dejlige frokost: Salat med æggekage (bliv ikke bange for rosenkål, de smager super som rå i en salat - jeg blev selv glædelig overrasket)

Salat:
3-4 jordskokker
4-5 rosenkål
½ æble
5-10 mandler

Jordskokker skrælles og hakkes, rosenkål pilles (skær stilken af, halver og pil bladene af). Æblet skæres i tern. Det hele blandes med hakkede mandler på toppen. Done!
Evt dressing: mix sennep, olie, balsamico og lidt sukrin

Æggekage: 5 æggehvider piskes med ønskede krydderier (ex oregano, grillmix mm) samt lidt HUSK/fiber. Hældes på panden og vendes, når æggene ikke er flydende længere. Done !
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar