Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 29. november 2011

Idealvægt

Ja hvornår rammer man sin idealvægt??

Jeg ved det ikke, men jeg kan blot mærke, jeg er svær at gøre tilfreds. Jeg føler jeg er ved at være tilbage i normal spise og træningsmønster, men jeg føler mig ikke tilfreds og jeg føler ikke jeg er i min idealvægt. Men hvad er ens idealvægt....? Efter at have haft fokus på vægttab i mange måneder, er det lidt en underlig fornemmelse at tage på i vægt. Jeg kan mærke der stille og roligt sniger sig lidt på sidebenene som tiden går, men nu må det være nok! Jeg har ikke tidligere tænkt så meget over det, men nu hvor jeg ikke ved om jeg skal til konkurrence igen, har jeg ikke lyst til at gaine meget i vægt. Det skal siges jeg faktisk ikke har haft nogle problemer med at tage på i vægt i forhold til min psyke, og egentlig har det været ret nemt for mig at acceptere vægtøgning, idet der har været en formål med det. Jeg vidste det nok skulle forsvinde igen.

Jeg ved godt jeg ikke er tyk eller overvægtig, men når jeg har været i bedre form, så føles min nuværende form ikke særlig god. Jeg har endnu ikke været på vægten siden DM, som snart er to måneder siden. Og jeg har faktisk ikke lyst - jeg ved jeg kun kan blive i dårligt humør af det. Ja jeg har taget på, men jeg har nok ikke lyst til at få "dommen" over hvor meget. Lidt naivt måske, men blot min måde at tackle det på.

Jeg har besluttet at give den en skalle med træning de næste 2 uger samt fokuserer på sund mad. 2 uger burde da kunne holdes, og så må vi se om jeg har en anden fornemmelse i kroppen :) Måske en tilnærmelse af min idealvægt... For jeg tror på at min idealvægt mere er en følelse i kroppen for mig, end et tal på vægten.

Har desuden bestilt pakkepost igen igen og denne gang fra SSHealthFoods, som er min fortrukne side mht proteinpulver. Mit favorit proteinpulver er pt Optimum Nutrition med smagen Rocky Road - den smager som de mazarin tærter jeg spiste som ung - så dejligt flash back jeg får mig hver gang :)
Har desuden prøvet at bestille et nyt produkt - meget spændt på hvad det er og hvordan det smager. En slags karamel ting, man kan spise inden træning indeholdt aminosyre - anmeldelse kommer snarest :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar