Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 5. november 2011

Havregryns kugler

Så er det snart ved at være jul og de søde sager er allerede på hylderne i butikkerne. Derfor har jeg prøvet at lave min egen version af havregryns kugler i en sundere version. Syntes nemlig de originale smager fantastisk, så var ret spændt på hvordan en sundere version ville komme til at smage - men jeg er ret tilfreds :) De er super hurtige at lave - ca ti min så er de klar

  • 15 gr kakao pulver
  • 30 gr sukrin
  • 10 gr yacon puler (1 spsk)
  • 10 gr peanut butter pulver (1 spsk)
  • 10 gr havregryn
  • nogle dråber stevia eng toffee
  • lidt vand
Alle de tøre ting blandes, hvorefter stevia og vand blandes i til det får den rette konsistens. Dejen laves til små kugler, og rulles i havregryn. Jeg fik ca 15 stk af potionen

Kcal i hele potionen: 155 kcal, 7 gr protein, 22 gr kulhydrat, 5 gr fedt
Pr kugle: 10 kcal, 0 gr protein, 1 gr kulhydrat, 0 gr fedt
Energi fordeling: 15% fra protein, 78% fra kulhydrater, 7% fra fedt


Til information så er der ca 95 kcal i en alm havregrynskugle (og 64% af energien stammer fra fedt), så der er da en del kcal at spare :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar