Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 24. december 2011

Trænings eller spise jul?

Så er det jul og det er jo fantastisk. Jeg elsker hyggen og forventningens glæde. Jeg tog hjem til mine forældre igår aftes, for at fejre jul, hvor den stod på konfekt lavning samt pyntning af juletræ (familietradition at gøre den 23 december). Og nej det var ikke konfekt af den kaloriefattige udgave, men med alle de gode sager :-)
Jeg er ikke fanatisk i julen, og syntes ikke man bør være det - jeg nyder maden og spiser hvad jeg har lyst til. Jeg prøver dog ikke at gå all in på alt det usunde, da jeg stadig kan blive ret utilpas af det. Jeg mærkede det allerede igår, da der jo skulle smages på råvarerne, da jeg lavede konfekt. Resultat: min mave var ikke helt tilfreds resten af aftenen... Hmm det bliver vist nogle hårde dage forude :-)

Nå men op imorges og fik min dejlige havregrød med kanel og mandler - elsker denne morgenmad og ingen rundstykker kan vælte den af pinden. Det er så god en start på dagen. Og så gjorde jeg noget jeg ikke har prøvet i 1½ år!!!! LØB
Ja jeg var ude og løbe en tur - er helt stolt af mig selv. Men jeg tænkte at hvis der skal være plads det al det julemad og især en ekstra potion ris a la mande, så må der trænes lidt for det.
Fik løbet 6,5 km på ca 31 min, 165 i gns puls og 350 forbrændte kcal, så er godt tilfreds. Lettere grupperet rute, så pulsen blev banket godt i vejret - lige som jeg kan lide det...

Så for mig bliver det både en trænings og en spise jul - der skal være plads til begge dele. Fitness centeret skal ligeledes nok blive brugt mellem jul og nytår - glæder mig allerede :-)

Klar parat løbestart...
 Nu er jeg helt klar til julen :) Kan I alle have en helt fantastisk jul derude og pas nu på maverne :-)

2 kommentarer:

  1. Også rigtig glædelig jul til dig Lene. Og det lyder fornuftigt med at spise hvad man har lyst til men med måde. Det prøver jeg også at efterleve.

    Det var da en fin løbetid synes jeg. Synes man hører så meget om, at man ikke skal løbe samtidig med at man vil konkurrere i bf. Hvad er din holdning til det? De fleste laver jo kun pw.

    SvarSlet
  2. Også glædelig jul til dig Hanne! Ja den har fået fuld gas med mad de sidste to dage, så glæder mig lidt til at spise fornuftigt igen.

    Hvis man gerne vil tage på og få mere muskelmasse, så er min holdning at man skal prøve at holde sig væk fra høj intensitets cardio træning som ex løb. At man gør det en enkelt gang eller to skader ikke, men det er ikke denne form for træning der skal dominere.

    Jeg har selv dyrket meget PW og især under diæt - der har jeg aldrig løbet.

    Så ja hvis man vil konkurrere og gerne blive større og bedre, så ville jeg holde mig fra løbe træning :-)

    SvarSlet