Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 10. december 2011

Juleamok?

Ja hvad gør man når man gerne vil holde formen og alle julens fristelser og julefrokoster anmelder sin ankomst... Jeg var selv til julefrokost igår og fik spist alt for meget, men heldigvis havde jeg en meget stram kjole på, der gjorde at jeg ikke forsatte med at spise endnu mere.
Jeg prøver at tænker over havde jeg tager på tallerkenen, når nu der er så meget mad at vælge imellem og om jeg egentlig har lyst til det.
Jeg stod i dilemma med ris a la mande, som jeg er stor fan af, men jeg holdte mig til en mindre potion og kun en. jeg kunne nemt have spist flere potioner (ikke at maven havde lyst til mere men det havde hovedet). Men jeg begyndte at tænke om jeg egentlig havde behov for det, og hvor træt jeg ville være af det bagefter. Det skal siges at jeg tidligere flere gange, har begivet mig ud i vædemål om at spise en hel skål ris a la mande, så er ret begejstret for retten - måske man skulle prøve at finde en kalorielet version....

For at holde igen, kan jeg begynde at regne kalorier, og sige til mig selv, at hvis jeg skal spise en potion mere, så er det måske 300 kcal (uden at jeg har regnet på det), og gider jeg virkelig tage en EKSTRA spinning time for den ekstra postion??

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men det er mit råd - tænk over hvor mange kcal der er i det du overvejer at spise, og om du gider at svede for det den efterfølgende dag. Og det er vel og mærke yderligere træning end det almindelige...
Jeg kan ikke sige mig hellig, men jeg prøver at holde lidt igen.

Havde min første step time igen idag efter pause på ca ½ år grundet konkurrencetræning, og syntes faktisk det gik godt, og det var fed træning :-)

3 kommentarer:

  1. Ja det der med at begrænse sig kan virkelig være svært og man ved jo hvor træt af sig selv man blir bagefter, for man føler jo ikke godt tilpas hvis man har tømt skålen.
    For mig virker det at kun købe det ind jeg må spise på min spisedag (som er lørdag af praktiske grunde). Men det er jo noget andet når man er ude og maden står på bordet. God ide at sige til sig selv på forhånd hvad man må få.

    Skal du mon med til Loaded Cup?

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Det er rigtigt. Jeg har heller ikke problemer, hvis jeg er hjemme og selv handler ind, men når man er ude i byen kan udfordringerne være lidt større der der er flere fristelser.. Men ja det er en god ide at aftale med sig selv på forhånd, hvad man vil tillade sig selv at spise, så man ikke blot spiser med øjnene hver gang..

    Jeg kommer til Loaded, men kun som hepper. Skal du stille op?

    SvarSlet
  3. Hej Lene,

    Ja jeg håber at kunne stille op i Newcomers... eller rettere jeg stiller op i Newcomers - tør næsten bare ikke sige det højt - ha ha ;)

    Har sendt dig friend request på fb.

    SvarSlet