Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 23. marts 2018

Kalorie tæller - snack forebyggende

Det kan lyde meget negativt, men det behøves det ikke være. Jeg er begyndt på at registrerer mine kalorier i en app, hvorpå man kan sætte grænser for hvor mange kalorier man ønsker at indtage på en dag.
Det lyder måske lidt omstændigt, men det behøves det ikke at være. Jeg tatser ikke alt 110% korrekt, men nogenlunde udfra at det skal være nemt og let at taste ind – ex hvis jeg spsier en blandet salat på arbejdet, så har jeg bare valgt en salat i appen, der nogenlunder minder om det jeg spiser kalorie mæssigt. Derudover kan man scanne en stregkode, så henter den selv alle kalorie oplysninger.

Det mege fede ved at gøre dette er, at man faktisk spiser lidt mindre og især herunder snacks, som er min sore udfordring. For man bliver meget mere opmærksom på, hvor mange kalorier man har tilbage til resten af dagen.

Så nu er jeg i gang og det er faktisk ret let og nemmere for mig at spise mindre snacks aka usunde mellemmåltider.
Så prøv det, hvis du har samme udfordring som mig 😊


Ingen kommentarer:

Send en kommentar