Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 20. december 2014

Sund grøntsags suppe. - Hokkaido

Fik denne opskrift af en veninde og er helt vild med den. Det er en super sund grøntsags suppe, der er ret nem at tave. Og så er grøntsags suppe en rigtig god måde, at få spist en masse grøntsager, uden man tænker over det.
Desuden er den dejlig cremet og smager som om man har puttet fløde eller andre usunde ting i. Kan varmt anbefales.

Græskar suppe (3-4 personer)

  • 1 helt hokkaido græskar
  • 4 gulerødder
  • 1 stort løg
  • 3 fed hvidløg
  • 1 ds kokosmælk light
  • Krydderier
  • Vand
Tilberede og hak alke grøntsager. De må gerne hakkes groft, da det alligevel, bliver blendet senere.
Svidtses løg og hvidløg i en stor gryde med lidt olie (og evt lidt chili).
Tilsæt de hakkede grøntsager og lidt vand (pas på ikke at tilsætte for meget, så suppen bliver for tynd). Grøntsagerne skal ikke være dækket af vand.
Groft hakket græskar og gulerødder (en stor dyb tallerken fyldt med top).
Lad det koge med låg og svag varme i ca 30-45 min. Det passer sig selv :-)

Stavblend suppen, så den bliver dejlig tyk og tilsæt kokosmælk og krydderier. Lad det simre i 10 min og smag til. Hermed færdig.

Jeg serverer det med fint hakket salat og rejer på en tallerken, hvor jeg hældte den varme tykke suppe over. Sundt og lækkert.

Servering klar, græskar suppe med frisk salat og rejer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar